Wdech srebrzystobiały / kobaltowy wydech
14 IV – 14 V 2019
Wystawy
- NADCHODZĄCE
- OBECNE
- ARCHIWALNE
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018
- 2017
- 2016
- 2015
- 2014
- Chram | Andrzej Żygadło
- Noumen | Mikołaj Rejs
- Burza, Zbiór pusty| wystawa w ramach SHOWOFF 2014 Miesiąca Fotografii
- Zaraz Wracam | Sasha Kurmaz
- Misteria | Katarzyna Kukuła
- Ul | Aga Miłogrodzka
- D.O.M. | Andrzej Żygadło
- Dom z obrazów | Marek Firek
- TRIP FOLK: czyli enteogeny w służbie miejskiego folkloru | Sławek Shuty
- 2013
- 2012
- Wewnątrz świateł i cieni | Tomasz Prymon
- GOLEM: Pracownia Samowystarczalna | Adam Gruba
- Efekt Veblena | Dorota Hadrian
- Cały ten street art | Anna Brandys, Brems, Coxie, Czarnobyl, Massmix, Nawer, Nespoon, Pikaso, Roem ,Artur Wabik, Zbiok
- Berlin-Birkenau/Krakers | Łukasz Surowiec
- video R | Piotr Swiatoniowski
- 2011
- 2010
- 2009
- 2008
- 2007
- 2006
- 2005
- 2004
- Portrety banknotów | Pola Dwurnik
- Wakacje nad Morzem Czerwonym | Marta Paulat
- Wszędzie chce coś być widziane | Katarzyna Skrobiszewska
- Montaż i malowanie | Marcin Mroczkowski
- Lisboa | Agnieszka Kicińska
- Makro | Karolina Kowalska
- A potrafisz tak? | Malwina Rzonca
- Względnie przestronne | Joanna Pawlik
- Tablo | Agata Pankiewicz
- 2003
Godziny zwiedzania
Poniedziałek – piątek: 10:00 – 18:00
Galeria
Art Agenda Nova
ul. Batorego 2, Kraków

Artysta
Łukasz Surowiec
O wystawie
Wernisaż: 22 kwietnia 2016, 19:00
Godziny otwarcia: pon – pt 10 - 18
Wystawa odbywa się w ramach 5. Cracow Gallery Weekend KRAKERS.
Założeniem projektu Zielnik, który rozpoczął się w wiosną 2016 roku, jest podróż artysty do często zapomnianych "niemiejsc pamięci", na obszarze których doszło do traumatycznych wydarzeń historycznych. Wyprawa ta ma na celu dotarcie do zacierających się w czasie wspomnień i uwrażliwienie na otaczający nas krajobraz. Projekt ma charakter transgresywny. Warstwa antropologiczna przenika się tu z botaniką. Gromadzenie i utrwalanie za pomocą słowa pisanego wspomnień ludzi zamieszkujących owe okolice, łączy się ze zbieraniem i preparowaniem występujących tam roślin. Miejsca, które odnajduje artysta, nie posiadają jednorodnego charakteru, można je jednak sklasyfikować jako tereny zbiorowych mordów oraz pochówku nie tylko żołnierzy i jeńców wojennych, a często całych rodzin, grup etnicznych czy wyznaniowych.
Łukasz Surowiec (ur. w 1985 r. w Rzeszowie) jest artystą interdyscyplinarnym, rzeźbiarzem, performerem, twórcą filmów wideo, autorem akcji społecznych. Ukończył Wydział Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu oraz Universität der Künste w Berlinie. W swoich obiektach i interwencjach artystycznych Surowiec wnika i bada aktualne stosunki społeczne, podejmuje również zagadnienia historyczne i polityczne. Jego twórczość przyjmuje formę metody umożliwiającej poznanie publicznej rzeczywistości, ze zwróceniem uwagi na jednostki marginalizowane. W swojej działalności artystycznej podejmuje on aktualne kwestie społeczne, wychodząc także poza mury oficjalnych instytucji sztuki. Prace Surowca prezentowane były na indywidualnych ekspozycjach, m.in. Umierać się nikt nie boi w CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie (2014), Poczekalnia w CSW Znaki Czasu (2014), Dziady w Bunkrze Sztuki w Krakowie (2013), Szwedzkie gołębie w Kalmar Konstmuseum w Kalmarze (2012) czy Nice to Meet You w Art Agenda Nova w Krakowie oraz wielokrotnie na wystawach zbiorowych w Polsce i za granicą, m.in. Procedures for the head/Polish Art Today w Kunsthalle Bratislava (2015), Critical Juncture podczas Kochi Muziris Biennale w Indiach (2014), East + Europe - Eastern European Contemporary Art Exhibition w City Hall Exhibition Hall w Hong Kongu (2013), Air de Pologne w De Garage w Mechelen w Belgii (2012), czy podczas 7 Berlin Biennale w Kunst Werke w Berlinie (2012).