O wystawie
Na wystawę składają się dwa projekty zrealizowane w 2007 oraz 2008 roku, które pokazane razem mogą stanowić opowieść o dawnej i współczesnej Europie. Jest to subiektywna narracja dotycząca naszego doświadczania i postrzegania Wschodu oraz Zachodu, a także przestrzeni sytuującej się na przecięciu modernistycznej i postmodernistycznej tożsamości. Projekt Hostia* tworzy cykl kilkudziesięciu obrazów. Powstał podczas pobytu stypendialnego w Pieszczanach na Słowacji w 2007 roku.
Inspirowany jest historią miasta, a w szczególności historią pieszczańskiego SPA. Bezpośrednią inspiracją dla namalowanych przedstawień były archiwalne fotografie zamieszczone w księdze gości znalezionej w bibliotece miejskiej. Dokumentują one okres świetności uzdrowiska, przypadający na przełom XIX i XX wieku. Odwiedzający pieszczańskie SPA goście wyznaczali grupy, które w danym okresie posiadały władzę nie tylko w rozumieniu wykonawczym, lecz również normatywnym. Był to czas, w którym pojawiły się także regulacje dotyczące technik dyscyplinarnych znamionujących nowoczesne społeczeństwo.
Projekt Déjà vu powstał podczas pobytu stypendialnego w Paryżu w 2008 roku. Porusza zagadnienia podróżowania, zwiedzania, włóczenia się, oglądania. Odwołuje się do problemu rozproszonego, ulotnego postrzegania i doświadczania rzeczywistości. Projekt został podzielony na kilka cykli tematycznych, dotyczy zarówno zwiedzania miasta, jak i przemieszczania się wewnątrz galerii i muzeów. Wycieczka ta jest także swoistą podróżą po historii sztuki. W pracach staraliśmy się wychwycić najbardziej powtarzalne i kanoniczne zachowania. Projekt jest zabawą z popkulturowymi wizerunkami, akademickimi ikonami oraz francuską kulturą, przepełnioną rasizmem i ksenofobią.