Ikony Infiltronu
10.03.2020 – 29.05.2020
Wystawy
- NADCHODZĄCE
- OBECNE
- ARCHIWALNE
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018
- 2017
- 2016
- 2015
- 2014
- Chram | Andrzej Żygadło
- Noumen | Mikołaj Rejs
- Burza, Zbiór pusty| wystawa w ramach SHOWOFF 2014 Miesiąca Fotografii
- Zaraz Wracam | Sasha Kurmaz
- Misteria | Katarzyna Kukuła
- Ul | Aga Miłogrodzka
- D.O.M. | Andrzej Żygadło
- Dom z obrazów | Marek Firek
- TRIP FOLK: czyli enteogeny w służbie miejskiego folkloru | Sławek Shuty
- 2013
- 2012
- Wewnątrz świateł i cieni | Tomasz Prymon
- GOLEM: Pracownia Samowystarczalna | Adam Gruba
- Efekt Veblena | Dorota Hadrian
- Cały ten street art | Anna Brandys, Brems, Coxie, Czarnobyl, Massmix, Nawer, Nespoon, Pikaso, Roem ,Artur Wabik, Zbiok
- Berlin-Birkenau/Krakers | Łukasz Surowiec
- video R | Piotr Swiatoniowski
- 2011
- 2010
- 2009
- 2008
- 2007
- 2006
- 2005
- 2004
- Portrety banknotów | Pola Dwurnik
- Wakacje nad Morzem Czerwonym | Marta Paulat
- Wszędzie chce coś być widziane | Katarzyna Skrobiszewska
- Montaż i malowanie | Marcin Mroczkowski
- Lisboa | Agnieszka Kicińska
- Makro | Karolina Kowalska
- A potrafisz tak? | Malwina Rzonca
- Względnie przestronne | Joanna Pawlik
- Tablo | Agata Pankiewicz
- 2003
Godziny zwiedzania
Poniedziałek – piątek: 10:00 – 18:00
Galeria
Art Agenda Nova
ul. Batorego 2, Kraków

Artysta
Alicja Żebrowska
O wystawie
Ikony Infiltronu
Wernisaż: 10 marca 2020, g. 18:00
Wystawa czynna od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 17:00
Zapraszamy na pierwszą wystawę prac malarskich Alicji Żebrowskiej, artystki z szerokim dorobkiem w kategorii sztuk wizualnych, która znana jest publiczności i międzynarodowemu środowisku kuratorów i krytyków sztuki z działalności multimedialnej. Niedawno Alicja Żebrowska zdecydowała się na kolejny ważny krok, czyli realizację prac malarskich na płótnie. Na wystawie prezentowane będą najnowsze obrazy z cyklu „Ikony Infiltronu”, nawiązujące do słynnej wielokanałowej instalacji video „Infiltron”.
Jak mówi sama artystka: „Decyzja powrotu do klasycznych sztuk plastycznych zapadła w bardzo trudnym, wręcz traumatycznym momencie mojego życia. Malowanie jest dla mnie odkrywaniem nowych zakresów estetycznych w swojej twórczości. W malarstwie brakowało mi zawsze realnej przestrzeni, dlatego staram się używać farb akrylowych, przeznaczonych do bardzo „płaskiego” malowania, w sposób „przestrzenny”. Poszukuję nie tylko kolorystycznych, ale także czysto fizycznych jakości i możliwości farby akrylowej. Bardzo istotnym elementem jest treść obrazów, nawiązująca do ogromnego dzieła „Infiltron”, które od 1997 roku realizuję z Jackiem Lichoniem, współautorem. Od samego początku powstania „Infiltronu” zakładaliśmy stosowanie wszelkich możliwych mediów do prezentacji naszej koncepcji. Rodzaj współczulności i bliskości fizycznej, która później nie była wystarczająco widoczna na filmach czy zdjęciach, zainspirowała mnie do utrwalenia najbardziej dla mnie reprezentatywnych scen z naszych akcji, na obrazach, czy obiektach. Fizyczny, namacalny i ciągły kontakt z płótnem, na które przenoszona jest dana scena jest dla mnie uwiecznieniem tej bliskości i przeżywaniem jej na nowo. Taśma filmowa nie jest naznaczona fizycznością (dotykiem, ciepłotą, potem, drżeniem) moich rąk. Kadr pod pędzlem przeobraża się w intymną relację”.
Alicja Żebrowska urodziła się w 1956 roku w Zakopanem. Absolwentka Instytutu Wychowania Artystycznego Uniwersytetu im. Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie oraz Wydziału rzeźby Wyższej Szkoły Sztuk Stosowanych w Wiedniu. Autorka grafik, rzeźb, obiektów, instalacji, fotografii, akcji artystycznych filmów wideo, wideo – instalacji i projekcji synchronicznych. Jest kojarzona z nurtem sztuki krytycznej. Od 1997 roku wraz z Jackiem Lichoniem tworzą własną odmiany akcjonizmu o nazwie "Infiltracja", realizowaną w ramach dzieła "Infiltron”. W 2013 roku założyła Fundację Filmową Alicji Żebrowskiej, która wspiera i poszerza działalność filmową i multimedialną artystki. Wybrane wystawy artystki: “Antyciała” (CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa,1995); “Anteprima Bovisa” (MilanoEuropa2000, PAC Triennale, Mediolan, 2001); “Kiedy Inny Staje Się Swoim” (CSW Łaźnia, Gdańsk, 2002); “Egocentryczne, Niemoralne, Przestarzałe. Współczesne wizerunki artystów” ( Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa, 2005); “Tajemnica Patrzy” (wystawa Gender check. Femininity and Masculinity in Eastern European Art, MUMOK, Wiedeń,2010); “Infiltron” (wystawa British British Polish Polish. CSW, Warszawa, 2013); “Dead Meat” (Futura Centre for Contemporary Art/Karlin Studios, Praga,2015); “Stany Skupienia” (Muzeum Współczesne we Wrocławiu, 2019). Prace artystki znajdują się w polskich prywatnych i publicznych kolekcjach sztuki.
Mieszka i pracuje w Krakowie i Zakopanym.
Projekt zrealizowano przy udziale finansowym Gminy Miejskiej Kraków.