D.O.M
30.09.2014 - 13.10.2014
Wystawy
- NADCHODZĄCE
- OBECNE
- ARCHIWALNE
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018
- 2017
- 2016
- 2015
- 2014
- Chram | Andrzej Żygadło
- Noumen | Mikołaj Rejs
- Burza, Zbiór pusty| wystawa w ramach SHOWOFF 2014 Miesiąca Fotografii
- Zaraz Wracam | Sasha Kurmaz
- Misteria | Katarzyna Kukuła
- Ul | Aga Miłogrodzka
- D.O.M. | Andrzej Żygadło
- Dom z obrazów | Marek Firek
- TRIP FOLK: czyli enteogeny w służbie miejskiego folkloru | Sławek Shuty
- 2013
- 2012
- Wewnątrz świateł i cieni | Tomasz Prymon
- GOLEM: Pracownia Samowystarczalna | Adam Gruba
- Efekt Veblena | Dorota Hadrian
- Cały ten street art | Anna Brandys, Brems, Coxie, Czarnobyl, Massmix, Nawer, Nespoon, Pikaso, Roem ,Artur Wabik, Zbiok
- Berlin-Birkenau/Krakers | Łukasz Surowiec
- video R | Piotr Swiatoniowski
- 2011
- 2010
- 2009
- 2008
- 2007
- 2006
- 2005
- 2004
- Portrety banknotów | Pola Dwurnik
- Wakacje nad Morzem Czerwonym | Marta Paulat
- Wszędzie chce coś być widziane | Katarzyna Skrobiszewska
- Montaż i malowanie | Marcin Mroczkowski
- Lisboa | Agnieszka Kicińska
- Makro | Karolina Kowalska
- A potrafisz tak? | Malwina Rzonca
- Względnie przestronne | Joanna Pawlik
- Tablo | Agata Pankiewicz
- 2003
Godziny zwiedzania
Poniedziałek – piątek: 10:00 – 18:00
Galeria
Art Agenda Nova
ul. Batorego 2, Kraków
Artysta
Andrzej Żygadło
O wystawie
Prace prezentowane na wystawie, pod wspólnym tytułem D.O.M. stanowią dyplom z malarstwa Andrzeja Żygadły.
Określenie „dom” ma bardzo bogatą i rozbudowaną warstwę znaczeniową i może być pojmowane jako dom dla ciała, ducha i duszy. Podobnie jak bezdomność, która jest antonimem dla tych pojęć. Płaszczyzny te w zasadzie występują w jednej rzeczywistości i często się przeplatają, łącząc w sobie elementy życia i śmierci. Określeniem będącym wspólnym mianownikiem dla wszystkich tych płaszczyzn znaczeniowych jest dla Żygadły - Deo Optimo Maximo czyli w skrócie D. O. M. Kręgosłupem dyplomu jest prezentowany w Novej w styczniu br. projekt „Chram”, uzupełniony o nowe płótna, oraz o obrazy odnoszące się bezpośrednio do tytułu pracy dyplomowej.
Duży kontrast w stosunku do malarstwa stanowią rysunki, będące aneksem do dyplomu pt Tabu. Są to prace plastyczne dla których wspólnym mianownikiem jest refleksja nad ludzką seksualnością i jej eksploatacją w dzisiejszej kulturze. Są one w dużej części komentarzem do zbijana kapitału artystycznego czy zwykłej popularności, bazując na ekshibicjonizmie seksualnym, nie zaś na docelowym produkcie kultury.