AWANGARDA TO PETARDA!
21 kwietnia - 2 czerwca 2017
Wystawy
- NADCHODZĄCE
- OBECNE
- ARCHIWALNE
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018
- 2017
- 2016
- 2015
- 2014
- Chram | Andrzej Żygadło
- Noumen | Mikołaj Rejs
- Burza, Zbiór pusty| wystawa w ramach SHOWOFF 2014 Miesiąca Fotografii
- Zaraz Wracam | Sasha Kurmaz
- Misteria | Katarzyna Kukuła
- Ul | Aga Miłogrodzka
- D.O.M. | Andrzej Żygadło
- Dom z obrazów | Marek Firek
- TRIP FOLK: czyli enteogeny w służbie miejskiego folkloru | Sławek Shuty
- 2013
- 2012
- Wewnątrz świateł i cieni | Tomasz Prymon
- GOLEM: Pracownia Samowystarczalna | Adam Gruba
- Efekt Veblena | Dorota Hadrian
- Cały ten street art | Anna Brandys, Brems, Coxie, Czarnobyl, Massmix, Nawer, Nespoon, Pikaso, Roem ,Artur Wabik, Zbiok
- Berlin-Birkenau/Krakers | Łukasz Surowiec
- video R | Piotr Swiatoniowski
- 2011
- 2010
- 2009
- 2008
- 2007
- 2006
- 2005
- 2004
- Portrety banknotów | Pola Dwurnik
- Wakacje nad Morzem Czerwonym | Marta Paulat
- Wszędzie chce coś być widziane | Katarzyna Skrobiszewska
- Montaż i malowanie | Marcin Mroczkowski
- Lisboa | Agnieszka Kicińska
- Makro | Karolina Kowalska
- A potrafisz tak? | Malwina Rzonca
- Względnie przestronne | Joanna Pawlik
- Tablo | Agata Pankiewicz
- 2003
Godziny zwiedzania
Poniedziałek – piątek: 10:00 – 17:00
Galeria
Art Agenda Nova
ul. Batorego 2, Kraków
Artyści
Bartek Buczek, Tomek Kowalski, Igor Krenz, Piotr Lutyński, Szymon Szewczyk, Łukasz Surowiec, Xavery Deskur Wolski, Jakub Woynarowski, Michał Zawada, Andrzej Żygadło
Kuratorzy
Arek Dec, Katarzyna Mierzwińska
O wystawie
Wystawa „Awangarda to petarda” unaocznia skale oddziaływań awangardy na twórczość współczesnych artystów. Wszystkie zaprezentowane prace znajdują punkt zaczepienia w nurtach sztuki XX. wieku, od swoich pierwowzorów różnią się jednak dwustronnym kierunkiem wektora. Wystawa ma na celu pobudzenie percepcji, by dostrzec oddziaływania kierunków napięć, sytuacje ciągłego zdarzania bytów, multiplikowania relacji w polu przesunięcia. Artyści wykorzystują emblematyczne dla awangardy motywy, jednak nie na zasadzie prostej kalki, lecz umieszczając swoje obiekty w nowych relacjach. W wyniku takiej operacji dochodzi do transformacji dotychczasowego znaczenia – w jego miejscu pojawia się nieznana dotąd jakość. Autoteliczny formalizm zostaje wprzęgnięty w problematykę egzystencjalną i społeczną.